Stavba tramvajové trati ke kampusu Masarykovy univerzity v Brně se přehoupla do svojí druhé poloviny, a tak jsme se rozhodli, že se vám pomocí skromné fotogalerie pokusíme přiblížit aktuální stav celého projektu, ve kterém společnost TRANSBETON s.r.o. figuruje jako hlavní dodavatel transportních betonů.
Vzhledem k náročným podmínkám betonáže jsou veškeré betony na tuto stavbu dodávané pravidelně kontrolovány, u speciálních betonů se provádí odběry zkušebních těles u každé dílčí betonáže. Některé receptury byly vyvinuty speciálně pro potřeby této stavby a ještě před jejím zahájením, respektive před zahájením betonáže dlouhodobě testovány ve spolupráci se zkušební laboratoří při ÚTHD FAST VUT v Brně.
Připomeňme, že se jedná o novostavbu téměř kilometr dlouhé tramvajové trati, jejíž součástí je více než 600 metrů dlouhý hloubený tunel. První tramvaje by na tento nový úsek trati, který se od stávající tramvajové sítě odpojuje v přestupním uzlu Osová, měly vyjet na podzim roku 2022. Cesta od brněnského hlavního nádraží na novou konečnou linky číslo 8 by měla trvat 15 minut.